Garage på trånga gatan

Finns det möjlighet att man kan få ett utag i garaget med direktström helst upsäkrat till 16ampere så man faktiskt kan göra nått i garaget tex skruva börjar varq lite less då man försöker köra externvärmare för att smälta vissa ställen på bilen så går ju säkringen samt att man måste ju kunna använda elverktyg utan att den smäller å kanske också svetsa vore en fördel
albin eriksson

Kommentarer

  • Hej Albin!

    Nej, tyvärr. Garaget är endast till för att värma bilen. Det har förekommit att garaget nyttjas som verkstad och liknande verksamheter och det är inte meningen. Dock skönare att ha garaget än en bilplats med allt vad det innebär med snöskottning och skrapning av rutor.
    Helena Ombyggnadssamordnare
  • Så om jag tolkar detta rätt så är det inte meningen att jag skall kunna göra nånting annat än att tina bilen i garaget ej ladda batteriet i den eller kunna serva den?
    albin eriksson
  • Hej Albin,

    Mindre underhåll som att fylla på vätskor, ladda batteriet och liknande får göras i garaget. Svetsning, sprutmålning , reparationer, olje- eller vätskebyte samt biltvätt är ej tillåtet av brand och/eller miljöskäl då garaget ej uppfyller sådana krav.

    Vänligen
    Johan
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.