Gallring av träd

Då jag helt slutat få respons på mejl ställer jag denna fråga här också. I och med att det ska gallras i Sävast finns det då någon möjlighet att ta ner ett eller tre tallar mellan mandelvägen 21 och 19? De fyller uteplatsen med barr varje gång det blåser lite och skymmer all kvällssol..
Jasmine

Kommentarer

  • Hej igen Jasmine!

    Vi kollar med trädfällarna hur dem kan lösa det med att gå in mellan husen?
    Helena Ombyggnadssamordnare
  • Har också tagit upp detta med gallring av träd bakom Mandelvägen 17, eftersom det blåser in frömjöl/barr och och skymmer all sol. Vad är vitsen med en balkong om vi hyresgäster inte kan nyttja den. Och i och med att det ska gallras runt om så borde det väl vara ett bra tillfälle att gallra mellan husen.
    Ingela
  • Hej Ingela!

    Förstår dig.

    Det skall gallras vid mandel 17, samt ta alla träd 2-3 meter närmast husen.

    För övrigt så beslutas allt till 100% när dem är på plats.
    Helena Ombyggnadssamordnare