Flytta eller byta lägenhet

Hej jag planerar att säga upp min lägenhet på Allégatan 43A pga för hög hyra. Hur ser det ut går det först att byta lägenhet efter att man bott i den i 12 månader? Vid avsägning av avtalet går det att välja om man vill flytta tidigare, går det att återkomma med den informationen om man hittat en lägenhet tills dess, eller är det fast uppsägning på 3 månader?

Hälsningar Antonia Jeuthe
Antonia Jeuthe

Kommentarer

  • Hej! Byte efter 12 månader gäller, men då är det bara om du hittar någon att byta med. Annars gäller kö-poängen på lägenheterna som ligger ute . Det är ju tre månaders uppsägningstid men man har chansen att bli av med lägenheten tidigare om den som blir etta på lägenheten vill ta den tidigare.
    Björn