Ekorrproblem, vad gör man?

Jag undrar hur det tänktes när grusfasaderna valdes till fastigheterna. Dessa är ju som gjorda för att ekorrar ska klättra överallt. Och detta har förstås skett under alla år, men det har blivit värre senaste tiden. Har ordentligt med ekorrbajs på balkongen efter denna vinter och det har aldrig varit så här mycket under de snart 14 år jag bott i lägenheten. Man vågar knappt lämna fönster eller balkongdörr på glänt om man inte är i samma rum, för de kommer gärna in. Har själv inte varit med om just det men minst två grannar har det. Ekorrarna är ganska orädda och skräms ibland inte iväg ens om man öppnar balkongdörren och försöker schasa bort dem.
De kryper in under taket och har ibland dragit ned isolering från vinden på balkongen.
Undrar om Bodenbo har någon lösning som kan lösa eller lindra problemet.
Byta ut fasaderna till fasadplåt vore ju utmärkt!...
Patric

Kommentarer

  • Hej Patric!

    Det låter inte trevligt. Vet inte var Du bor, men möjligtvis på Humlan. Gör en felanmälan via mina sidor så kommer bovärden att kontakta dig. Vi får försöka hitta en lösning. Går att sätta nät runt balkongen tex, men gör felanmälan först, så ser vi vad vi har för alternativ.
    Helena Ombyggnadssamordnare