Diskmaskin

Får man installera diskmaskin i sin lägenhet?
Emma

Kommentarer

  • Hej Emma!
    Det är helt okej att installera diskmaskin i din lägenhet så länge jobbet är fackmannamässigt utfört, alltså gjort av behörig hantverkare. Det för att undvika vattenskador och elfel. Något som är vanligare än man tror. Om du måste ta bort ett köksskåp eller liknande ska det kunna sättas tillbaka när du flyttar och köket kunna återställas till ursprungligt skick.

    Diskmaskin som tillval, hyreshöjning ett alternativ
    Det finns också möjlighet att välja diskmaskin som tillval och ta det som en hyreshöjning. Då skickar vi ut någon som kontrollerar om det är möjligt att genomföra i din lägenhet. Är det möjligt ringer vi dig och du får komma in och skriva på en godkännande- och beställningsblankett. Sedan beställer vi arbetet från våra hantverkare. Väntetiden varierar beroende på hur många vi har på installationslistan.

    Fördelen är att om det skulle uppstå vattenskada går det på vår försäkring och om diskmaskinen går sönder står vi för reparationen.

    Hyreshöjning
    Förberedelse för diskmaskin (installation av el, vatten, avlopp) 30,4 kr/mån
    Golvdiskmaskin 101,4 kr/mån

    (Priser gäller 2020 samt 2021 fram till den årliga hyreshöjningen då den revideras)

    Vänliga hälsningar
    Jenny Andersson Eman