Digitaltv

Ni har ju nu gått över till digital tv, hur skall vi som hyresgäster som inte har inbyggd digital box kunna se på tv när vi inte har sån installerad ni drar ju trots allt avgift på hyran för tv utbudet ser fram emot ett svar från er
Anders Öhström

Kommentarer

  • Hej Anders,

    Utvecklingen av teknik för tv-tittande går framåt och tv har under en mycket lång tid kunnat ses både digitalt och analogt. Många leverantörer av tv-signal har redan tidigare slutat leverera analog signal och nu gör även ComHem detta. Förstår problematiken som är likande den som var när färg-tv introducerades. När det gäller hyran så ingår tv-signal för ett utbud om 15 kanaler och de levereras till alla hyresgäster. Alla tv-mottagare producerade 2008 och senare funkar för digitalsignal. Om du har en tv äldre än så får du antingen köpa ny tv eller en box. Det är ditt val. Fördelarna med digital signal är bättre ljud och bild. Skaffar du en modern tv så blir effekten än tydligare.

    Vänligen
    Johan