Bredbandsuppkoppling via Bodens stadsnät eller Telenor hos Bodenbo.

Bodenbo har tydligen ett avtal med bodensstadsnatverk.se. De operatörer som har avtal med dem har kunder i era bostäder som inte drabbas av problem. Men, om man  som i mitt fall skaffar ett avtal med Telenor får man problem. Telenor har tydligen inget avtal med bodensstadsnatverk.se, och kunder hos Telenor kan inte få tillgång till bredband via bredbandsanslutningen i bostaden. De spärras av bodensstadsnatverk.se. Vad beror det här på ? Har andra operatörer betalt bodensstadsnatverk.se för att kunna leverera bredband problemfritt, i någon slags "maffia-liknande" konstruktion ? Hur kan, i så fall Boden Bo, som en Allmännyttig verksamhet acceptera detta ? Jag har svårt att fatta hur det här hänger ihop, och varför enskilda småkunder ska behöva drabbas ? Jag har nu varit utan bredband/Internet i två veckor, vilket , i dagens Samhälle kan räknas som ganska besvärande ? Jag tycker det är under all kritik att man inte kan få tillgång till Internet i en av Era hyrda lägenheter , utan att behöva ägna veckor åt att på egen hand hitta problemet. När sen problemet ligger hos en av era samarbetspartners, bodenstadsnatverk.se blir det än värre. Som "lök på laxen" anser de flesta bättre säkerhetsprogram för datorer att bodensstadsnatverk.se är "Inte Säkert".
Michael

Kommentarer

  • Hej

    Du kan få internet till din lägenhet på två olika sätt.

    Antingen via det Bodens Stadsnät och de olika tjänsteleverantörer de har i sitt nät eller via tjänsteleverantören Telenor som har en egen anslutning till fastigheten.

    Du väljer själv vilken tjänsteleverantör som är förmånligast och som svarar på de tekniska krav du ställer. De synpunkter du har på din tjänsteleverantörs leverans och service ber jag dig ta med dem då de är de som är din avtalspart och inte Bodenbo.

    Vänligen
    Johan