Bostadsparkeringen

Det vore bra om ni nu tog ert förnuft tillfånga och gav oss hyresgäster tillbaka vår bostadsparkering avgiftsfritt. Vi hyresgäster här i kvarteret Muspelhem har endast en av kommunens gatstump på ca 75 meter att parkera våra bilar på. Hela vintern har varit ett elände, med meterhöga snövallar uppplogade mot våra bilar. Jag har talat med de flesta, ingen har råd att betala 30 kr per dygn vilket skulle innebära 900 kr i månaden i hyreshöjning. Parkeringen står i stort sett tom, förutom en och annan hemtjänstbil. Jag har talat med kommunens gatukontor som hänvisar till politikerna som om "det" skulle göra någon skillnad. Vi har förberett en protestlista med namn och lghnummer om vi inte får gehör för denna fråga. Mvh Bo Nilsson
Bo Nilsson

Kommentarer

  • Hej Bo,
    Vi har inte för avsikt att upplåta någon parkering avgiftsfritt som du föreslår. Vi kommer däremot att omvandla några besöksparkingsplatser till motorvärmarplatser då vi har en ökad efterfrågan på dessa.

    Vänligen
    Johan
  • Hej Johan. Jag har förstått att det gått prestige i den här frågan. Du borde nog göra ett besök här nere så får du se hur det ser ut på den gatstump vi kan parkera avgiftsfritt. Ingen av oss hyresgäster fattar varför vi skall trängas, när en stor parkering bredvid står tom. Ni kan ju rimligen inte tjäna många kronor på detta, eftersom nästan ingen står där och betalar. Det handlar främst om ekonomi. Det skulle exempelvis kosta mig 900 kr i månaden om jag skulle stå där. Det skulle sannerligen vara en rejäl hyreshöjning. Anta att du sa till en villaägare, du måste betala 30 kr per dygn för att parkera på din infart. Det skulle nog inte falla i så god jord. Hoppas ni ändrar er annars kommer en protestlista att upprättas i detta område. Mvh Bo Nilsson
    Bo Nilsson
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.