Bostad

Hejsan
Jag har stått ganska länge i bostadskö i lulebo men det verkar ta väldigt långtid att få lägenhet. Anmälde mig ganska nyligen till er bostadskö och hitta en lägenhet drottninggatan. Hur många poäng behöver man för att kunna få den? Just nu är jag arbetssökande och har varit sjukskriven men planen är att börja arbetsträna så min ekonomi är ganska begränsad. Men tänkte att Boden är ju inte allt för långt ifrån Luleå och går ju tåg/samt buss. Gillar att fiska på fritiden och va i naturen så är därför jag söker mig uppåt och är ifrån Linköping från början

Mvh Robin
Robin

Kommentarer

  • Hej Robin!

    Roligt att Du vill flytta upp till Norrbotten & Boden/Luleå. Som på de flesta andra orterna i landet är det bostadsbrist, och därmed också kö till dem lgheter som blir uppsagda. Gör intresseanmälningar på de som kommer ut på hemsidan som uppsagda, och som passar dig. Får Du ett erbjudande, svarar Du ja på det. Det är dem 10 med mest poäng som får erbjudanden. Sök hos övriga hyresvärdar i Boden också, för större chans att få lägenhet.
    Helena Ombyggnadssamordnare