Borgenär, när har man det?

Hej undrar vad ni har för krav på en borgensnär..
Tänkte om man kan hyra lägenhet fast man är arbetslös med hjälp av borgennär
Hans

Kommentarer

  • Hej Hans!

    Den som ska hyra och stå på kontraktet skall ha dubbla hyran ut i handen, alltså nettot. Är hyran på 5000:- tex, då ska Du kunna visa att Du har ut 10.000:- Alltså, sök endast lägenheter med en hyra som Du klarar av. Borgensavtal kräver vi om Du har skulder, skuldsanering eller betalningsanmärkningar hos Kronofogdemyndigheten.
    Helena