Borgenär

Hej! Har just nu ett sommarvikariat som går ur 23e augusti. Efter det är jag timanställd på ett ställe. Jag kommer vara timanställd på fler ställen, men kan i nuläget inte skicka in uppgifter om de. Kan man få lägenhet hos er ändå? Om man har en borgenär ? Vad är då kraven på den personen?
Simone

Kommentarer

  • Hej Simone!

    Den som hyr hos oss ska ha inkomst som motsvarar dubbla hyran bruttot.

    Borgenär kommer inte in i det läget, utan när man har skulder, betalningsanmärkningar eller misslyckade utmätningsförsök till Kronofogdemyndigheten. Även vid skuldsanering krävs borgensman.
    Inkomst skall man som sagt kunna uppvisa att man har genom anställningsbevis eller inkomstintyg.
    Helena Ombyggnadssamordnare