Besöksparkering?

Hej
Jag har tre gamla handikappade vänner som gärna ngn gång vill komma till mig på korta besök, ngn gång lite då och då.
De är över 80 år och alla tre går med käpp eller kryckor!

När jag anvisar dem att parkera nere vid parkeringen vid Björknäsvallens stora parkering tycker de att det är för långt o gå.
Två av dem är lite tyngre damer, med dåliga fötter o ben, och en "guube" så jag förstår dem!

Vid förrådsbyggnaden för det hus där jag har min bostad, Brogatan 44, finns det ju plats att markera ut två alt. fyra markerade P-platser för handikappade med skyltar på väggen.

Jag ser fram emot att nu kunna be dem komma på besök till mig, för nu har hyresvärden gjort P-plats för handikappade nära och bra för de som har problem att gå.

Mvh  Ambjörn Sjöberg
Ambjörn Sjöberg

Kommentarer

  • Hej Ambjörn,

    Tack för förslaget. Tyvärr går inte den lösningen då bilarna isåfall kommer att sticka ut på Kommunens mark. Cykel och gångbanan får inte blockeras. Den närmaste besöksparkeringen återfinns på Majorsgatan 7 knappt under 100 m bort.

    Vänligen
    Johan