Balkongerna på trånga gatan

Hej jag har hört att man ska få kompensering pga månaderna man inte kunnat använda balkongen stämmer det? Å isånafall när kommer det
albin eriksson

Kommentarer

  • Hej Albin!

    Tack för din fråga.

    Underhåll på fastigheten och lägenheten hör till normaliteten och som hyresgäst får man räkna med att underhåll kommer att utföras under den tid man bor i en lägenhet.
    Balkonger ses som en sekundär del av lägenheten. Balkongrenoveringar räknas på så vis därför som en indirekt renovering på lägenheten.
    Eftersom balkongbytet på Trånga gatan har skett under vintertid, som normalt inte är en balkongsäsong, blir det ingen hyresreduktion.
    Helena Ombyggnadssamordnare