Badkar

Får jag behålla badkaret vid renoveringen? Det är ju det bästa med lägenheten.
Birgitta

Kommentarer

  • Hej Birgitta,

    Svaret är nej, du får inte behålla badkaret. Förutom att byta stammar och ytskikt i badrummen vill vi förbättra tillgängligheten i badrummen för att underlätta för personer med funktionsnedsättningar. Tanken är att person som är beroende av tex en inomhus rullator enkelt skall kunna använda den i badrummet. Tyvärr blir det på bekostnad av badkaret som då inte får plats.

    Förstår om det kan låta stelbent. Men vi anpassar badrummet inte bara för den hyresgäst som bor där nu, utanför alla som kommer att bo där de närmaste 30 åren. Vi kan därför inte ändra på planlösningen i badrummet efter att en hyresgäst flyttat ut.

    Vänligen
    Johan