Asbest?

Hej! Det pågår nu ett fönsterbyte på jakobsgatans hyresfastigheter. Förarbetet genomförs av en asbestsanerare, ser jag. Är det att klassa som hälsovådligt? Varför går man från Bodenbo inte ut med information kring detta? Är lägenheten ens bebolig under den tid saneringsarbetet sker?
Johan

Kommentarer

  • Hej!

    Lägenheten är beboelig under den tid som saneringen utförs. Demonteringen och saneringen genomförs utvändigt (alltså man går in utifrån och lossar). Innan demonteringen påbörjas kapslas varje fönster in invändigt och utvändigt för att förhindra spridning av miljöfarligt avfall.
    Björn
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.