Ang sopor

Ser med bestörtning att det nya sopsystemet hamnar närmare porten och vår balkong! I det gamla systemet kunde man stänga dörren till sophuset och gömma eländet. Som en gest skulle man kanske kunna slippa hyreshöjningen för oss som säkerligen får ännu mer att reta upp sig på. Där ni har infört det nya systemet: har det blivit bättre??

Vän av ordning snorres 5

Kommentarer

  • Svaret på frågan är ja det blir bättre! Erfarenheterna pekar på att sorteringen blir bättre. Doften minskar avsevärt när marken kyler avfallet. Antal råttor i kvarteren minskar. Sopsortering är ett av våra hyresgästers största irritationsmoment och det är det som är anledningen till att vi väljer att installera underjordsbehållare.

    Länken ger mer info: https://bodenbo.se/boprojekt/underjordsbehallare/
    Johan
  • KARTONG...… HAR EJ TÖMTS PÅ EN VECKA?????????
    LIGGER HELA TIDEN PÅ BACKEN RUNT OM KÄRLET.. KANSKE KOMMER EN BODENBO.BIL OCH STÄDAR...……………..
    VAD ÄR PROBLEMET     SNART SLÄNGER JAG OCHSÅ PÅ BACKEN...………….
    111111
  • STENA som har hand om tömningen har haft en bil trasig vilket ställt till problem. Ordinarie tömning skulle ha skett i torsdags vilket inte skedde. Det är inte bara din adress som drabbats så STENA har ett antal adresser att besöka nu.

    Att slänga på backen är aldrig en lösning och dessutom en brottslig handling. Då är det bättre att ha kartongen i sin bostad tills det tömts eller göra sig omaket och gå med kartongen till en återvinningsstation. Det finns två nära dig. En på Idunsväg och en vid skolan.
    Johan
  • tömdes måndag yippie.....
    men iduns väg och skolan ligger ju inte så nära drottn. 50...…...
    Gå ut med info. En lapp på husdörren t.ex och tala om problemet, Då lugnar i alla fall jag ner mig. Brottslig handling att sätta på marken. Vet ens hyresgästen om det.  HA EN BRA DAG OCH TACK FÖR SVARET

    111111
  • Ursäkta jag uppfattade att du kommenterade underjordsbehållarna på Prästholmen. Bor du på Drottninggatan 50 finns närmaste återvinningsstation vid Konsum Svea
    Johan