Andrahandsuthyrning

Hej, jag undrar om det är okej att hyra ut sin lägenhet i andra hand i cirka 6 månader?

Med vänlig hälsning, Marie
Marie

Kommentarer

  • Hej Marie!

    Om du ska hyra ut i andrahand så måste du ha beaktansvärda skäl för att hyra ut i andra hand.

    Exempel på dessa kan vara:
    1. Ålder och sjukdom
    2. Tillfälligt arbete eller studier på annan ort
    3. Längre utlandsvistelse
    4. Särskilda familjeförhållanden
    5. Andra skäl.

    Maila gärna till hyresarenden@bodenbo.se för att få en ansökningsblankett. Handläggningstid är ca 4 veckor ibland snabbare!
    Frida Isaksson
    (Uppdaterad )

Personuppgifter (frivilliga)

Meddelande skickas till din e-post när du fått svar på din fråga