Vittinge E13?

Hej,

Behöver bytta ut en skadad avloppsluftaren som finns just nu, men önskar hjälp med att bekräfta att pannorna jag har är Vittinge E13. Hjälper dessa bilder för att kunna fastställa detta?

Tack på förhand,
PO.

PO

Kommentarer

  • Hej PO.
    Fabrikatet kan vara annat men måtten stämmer med E13 så avloppsluftare till Vittinge E13 passar.
    Johan Seniortekniker
  • Hej igen Johan,

    Utom tvivel är tegel vi har från Vittinge. Betyder markeringen P4 08 16 någonting specifikt?
    Är dimensionerna samma som på en hederlig E13?

    Vi köpte en avloppsluftare till E13, instruktionerna som följer är för dubbelkupiga pannor. Finns instruktionerna också till singelkupiga någonstans? Eller ska man vara påhittig?

    Tack på förhand,
    Paul.

    PO
  • Hej,
    Markeringen betyder Press nr4 tillverkat 2008 vecka 16.

    Är det avloppsluftare i Plåt eller Plast?

    Johan Seniortekniker
  • Tack. Det är I plåt.
    PO
  • Här är länk till rätt monteringsanvisning den är både för en och tvåkupiga pannor​monteringsanvisning avloppsluftare Plåt​​​
    Johan Seniortekniker