Underlagspapp, temperatur vid läggning?

Hej,
Har fått offert från en entreprenör som eventuellt skall byta mitt plåttak. De rekommenderar er Icopal Flexisteel som underlagsduk till dubbelfasad bandtäkt plåttak.
-Ngt jag skall vara observant på när det gäller om råsponten skall bytas eller inte?
-Jag undrar om det finns någon temperatur/tid på året när klistret på Flexisteelen (främst klistret) inte fungerar eller att det finns risk för att resultat inte blir bra och inte bör läggas ut?
-Ngt jag som beställare skall vara observant på i entreprenörens hanterande av material och arbete för att bästa resultat skall uppnås?
Tack på förhand!
Johan
Johan Larsson