Takpannor

Hej
Jag har ett hus byggt1980 som har betong takpanna som heter Ekenäs, nu är jag i behov av ett 20 tal extra pannor inför solpanelinstallation, kan inte hitta denna panna någonstans, undrar om det finns någon annan som är kompatibel.
Patrik

Kommentarer

  • Hej Patrik!

    Kan du skicka en bild och lite mått på takpannan?

    Håkan Tekniker
  • Hej
    Måtten är 415 *335 * 30

    Patrik
  • Hej Patrik!

    Våran Zanda panna är snarlik stämmer inte helt profilmässigt men skulle funka om man plockar pannor från höger eller vänster sida från takfot till nock ersätter dessa med nya och använder de nedplockade pannor och lagar med.
    Håkan Tekniker