Tak

Har lagt på icopal basic bas på en utbyggnad. Hur fort måste jag täcka med plåt som jag ska på med. Har läst lite på nätet men får olika svar.

Kommentarer

  • Hej Anders

    Är det Icopal Flexilight BAS du menar?
    Den kan ligga exponerad för solljus i 2 månader.
    Sen med reservation för att det är en underlagsprodukt och inget tätskikt.
    I samband med kraftigt regn eller regn och kraftigt blåst så finns alltid risken att det kan tränga in vatten.
    Därför är vår rekommendation att alltid få på sitt yttertak så fort som möjligt.
    Tobias Teknisk säljare
  • Tack. Men då borde det inte va nån större fara att lämna den öppen ett par veckor en vanlig sommar. Har iaf läktat fast duken på 60cc
  • Hej.
    Nej duken som sådan kommer inte ta skada av detta.

    Johan Seniortekniker
  • Nej det förstår jag. Tänkte mer om råsponten blir genomblöt av en stört skur.
  • Hej. Som Tobias skrev är underlagstaket ett av två vattenavledande skikt i det färdiga taket. Du bör absolut täcka taket med pressenning om man väntar oväder när endast underlagstaket ligger på. En kortare skur är däremot inte någon katastrof.
    Johan Seniortekniker