Rengöring Icopal Decra

Enligt montageanvisningen för Icopal Decra ska rengöring göras med högtryckstvätt..  Rengöring med högtrycksspruta Taket    kan    rengöras    med    högtrycksspruta.    Spola    med    rent    vatten,    med    jämna    mjuka    rörelser    fram    och    tillbaka.    Använd    maximalt    140    bars    vattentryck.

Jag har nu testat på mitt tak med resultat enligt bilagda bilder.  Jag tycker det verkar som om plåten blir bar här och där.  Är detta som det ska vara eller gör jag något fel.  Jag har använt en Kärcher K4 Premium, som vad jag tror inte har för högt tryck.

Johan Lindhé

Kommentarer

  • Hej Johan

    För att ta bort påväxten är det bättre av använda Grön Fri än att försöka spola bort det.
    https://www.jape.se/produkt/gron-fri-1
    Tobias Teknisk säljare
  • Ok, men konstigt att det står att högtryck ska användas i anvisningarna.  Tilläggsfråga.   Funkar detta också där det växer mossa på taket, eller krävs annan hantering utöver Grön Fri?

    Johan Lindhé
  • Nej, Grön Fri fungerar bra på det också.
    Tobias Teknisk säljare