PAPP TOPSAFE 3 GRADER

Har en kund som undrar vad som händer med garantierna om de lägger Yap 2200 underlagspapp med Topsafe 3 graders och sedan läktar ovanpå för att kunna lägga betongpannor som avslut.

Kommentarer

  • Hej Caroline

    Då gäller inga garantier eftersom man penetrerar tätskiktet.
    Men lägger man samtidigt en fet sträng med Icopal taklim under läkten så får man det i stort sett tätt. Jag antar att man har för låg taklutning för pannor och vill ha det extra förstärkt.
    Men det blir en konstruktion på eget ansvar. Vi kan bara garantera efter de riktlinjer vi har.
    Tobias Teknisk säljare