Nockbandsbyte

Det ligger en vård byggplast på nockbrädan. Ska denna plast bort om man byter från bef. Nockband Monier Standard(hårt, svart) till ett mjukt ventilerat nockband?Är ett modert mjukt nockband som är luftad en bättre lösning än det som sitter?
Pannorna är Zanda 1983.

Kommentarer

  • Hej,
    Ja om du lägger ett av rullnockbanden Metalroll eller figaroll + så kan man ta bort plasten för bättre ventilation utan att riskera tätheten.
    Johan Seniortekniker