Komplettera Zanda nockpanna

Hej, Jag har Zandapannor Gotica på mitt tak lagt 1990. 87 B står det under de vanliga pannorna och här har jag reservpannor.
Jag behöver dock nu byta ut några nockpannor och dessa verkar vara svåra att få tag i. Det verkar vara Zanda arktis tegelröd som är utbytespannan idag om man vill ha nytt.
Finns det någon annan nockpanna som skulle kunna fungera som utbydesdel som kanske går lättare att få tag på?

MVH
Simon

Kommentarer

  • Dagens nockpanna till Zanda Arktis kan läggas tillsammans med dina befintliga. Man kan dock bara lägga nya ovanpå gamla och inte tvärt om.
    Johan Seniortekniker
  • Tack för svar Johan!
    Just Arktis blir väldigt dyr om man skall köpa några enstaka via lokala bygghandeln pga packning, emballage och frakt.

    Skulle monier protector 2.0 eller Elegant kunna passa rent geometriskt? De finns att köpa på lager i närheten. Ytan blir ju dock slät då, och ser lita annorlunda ut. Men skulle det rent funktionsmässigt kunna funka tror du?

    Planen är att tvätta och måla taket.

    Mvh
    Simon
  • Hej Simon,
    Geometriskt fungerar Protector eller elegant lika bra.
    Johan Seniortekniker