Kapa Vittinge T11

Hej, skall montera Vittinge T11 på carport med 22 graders lutning. Planerar att fästa pannorna med Vittinge U krok. Pannorna kommer inte att gå jämnt upp utan måste kapa en rad och undrar nu om pannorna skall kapas i övre änden eller i undre änden? Är det överst raden av pannor som man skall kapa? Om det är övre delen av pannan som kapas så undrar jag om de då fästs genom att borra hål och spika fast dem i läkten?

MVH / Håkan
Håkan

Kommentarer

  • Hej Håkan!

    Kapa tegelpannorna i översta pannraden, kapa bort överdelen av tegelpannorna. Fäst pannorna med underspänne, har du inte underspänne så borra på tegelpannans ås och fäst med skruv med packning.
    Håkan Tekniker