Isola D-projekt Xtra

Hej har precis fått mitt tak omlagt med isola D-projekt Xtra. Duken är lagd på befintlig takpapp. Hade problem när takpannorna inte var på, med läckage under ströläkt och har fortfarande problem på en sida där jag har ett takfönster. Vattnet verkar rinna längs ströläkt och leta sig in. Känns inte helt ok att undertaket är så pass känsligt, så att man får fuktig råspont om vattnet letar sig in under pannorna. Är detta ett vanligt problem? Finns det något man kan göra i efterhand för att undertaket skall bli tätare? Enligt isolas bygganvisning så kunde man sätta butylremsor under ströläkt om taket skulle stå öppet en längre tid. Tycker det är dåligt att man har en produkt som är godkänd som underlagstak, men att man måste köpa ytterligare produkter för att det skall bli tätt.
Magnus

Kommentarer

  • Hej Magnus,
    Vi kan ju inte uttala oss om andra tillverkares produkter men kan bekräfta att underlagstäckning under takpannor är ett vattenavledande skikt som tillsammans med takpannorna skall skydda underliggande konstruktion. När pannorna ej är pålagda så finns risk för vatteninträngning oavsett fabrikat av underlagstäckning
    Johan Seniortekniker