Icofal Flexisteel Yep 1800

Hej! Takentrepenörerna har lagt på Icofal takpapp och fäst takpappen med klammer. Taket har mer än 20 graders lutning och klamrarna är inte dolda. Nu har de smetat på tjära på klamrarna, är det okey att de gör på det sättet? Känner mig mycket osäker då firman jag har anlitat i sin tur använder sig av entrepenörer som utför arbetet och de verkar inte förstå hur de ska utföra arbetet enligt standard! Önskar svar så snart som möjligt. De har även lagt tjära längst med sidorna på taket
Vänligen
Anette Di Leo Falk

Kommentarer

  • Hej Anette

    Klamring ska alltid göras dolt så de har inte läst monteringanvisningen i alla fall.

    Vad ska det vara över sen som tak?

    Tobias Teknisk säljare