Fästa takpapp mot tegel

Hej! Vi har ett pulpet-verandatak som vi tänkt lägga er takpapp på. Huset är i putsat tegel och vi har förstått att pappen gärna ska fästas på teglet (vi tar bort putsen där), ha ett uppvik på 300mm (även om vi nog tummar på det lite), och sen kommer plåtslagaren och lägger en plåt över som vi kan putsa emot. Frågan är hur vi fäster takpappen mot tegelväggen? Lim, spik (svårt i tegel), våga oss på att bränna... vad säger ni? Ska uppviket vara i vanlig takpapp eller någon slags speciell fogremsa? Har varit väldigt svårt att hitta svar på detta så nu vänder jag mig direkt till er! Stort tack och vänlig hälsning, Kristina och Martin
Kristina Tegnér

Kommentarer

  • Hej
    Man sätter en Plywood skiva mot stenväggen som man fäster in med plugg och skruv.
    Sedan fäster man pappen mekaniskt mot denna.
    Avslutar med att täck in med plåt.
    Roger
  • Hej Roger! Tack! Vad innebär det att fästa pappen mekaniskt? Tackar!
    Kristina
    Kristina Tegnér
  • Pappspik eller skruv och bricka.
    Roger