Bygga nytt. Platt tak med takterass.

Vi ska bygga nytt hus vid havet och vill ha platt tak. Vi vill samtidigt kunna njuta extra av havsutsikt och kvällssolen och ha en takterrass över främre delen på huset. Från altanen på entréplan kommer vi montera en metalltrappa upp till taket, dels för underhåll och snöskottning och dels tillgång till terrassen.
Vad är bästa taket för detta?
Monica Ohlsson

Kommentarer

  • Hej Monica

    Det beror på underlaget, bentong, trä eller dylikt och om det ska vara isolerat ovanpå bjälklaget eller inte.
    Här är ett exempel på uppbyggnad på trä:

    System A skulle då vara: Base K + Top K
    System B skulle då vara: Base + Mono PR

    Om du lämnar lite mer info om uppbyggnaden av huset så kan vi leda er till det bästa valet.
    Men det är absolut inga problem att lösa det. Låter ju perfekt med en terrass med utsikt över havet.

    Tobias Teknisk säljare