Är denna lutning godkänd?

Hej!

En fråga har kommit upp vid en garantibesiktning.

Ägare har påtalat att vatten samlas under trallgolvet på en takterass.
Takterassen har tätskikt av Icopal, exakt modell är okänt.

Vid stickprov mäts lutningen på tätskiktet till 22mm per meter. Dvs strax under 1:40.

Min fråga är:
Går det att ta reda på vilket tätskikt som använts?
Och finns det något tätskikt som är godkänt till lägre lutning än 1:40?

Gustaf Björkman

Kommentarer

  • Hej Gustaf,
    Minsta lutningen är 1:100 vi rekommenderar minst en taklutning på 1:40.
    Det är godkänt med 30mm ståendes vatten.
    Vilken produkt det är svårt att se när jobbet är färdigställt.

    Albin Teknisk säljare