2-lags kompakttak isolerat med PIR

Hej! Vi håller på att projektera en ombyggnad av ett badhus där vi ska installera ett nytt yttertak på befintliga TT-kassetter av betong. Här kommer några frågor angående ert system.
1) Omfattas hela systemet av Tätskiksgarantier, eller bara själva tätskiktet?
2) Vilka krav ska man ställa på PIR-isoleringen, har ni sammarbetspartners som ni kan rekommendera?
3) Har ni exempel på referensprojekt i Sverige där systemet finns monterat?

Mvh Bosse Wallin
Liljewall Arkitekter
Bo Wallin

Kommentarer

  • Hej Bo

    Ursäkta dröjsmålet, vi har haft kort om resurser sista veckorna.
    1) Garantin omfattar tätskiktet samt eventuella följdskador till följd av läckage. Så har isoleringen tagit skada kommer den att falla in under garantin.
    2) Då systemet ska vara klistrat måste PIR:en ha rätt laminat för varmasfalt. I övrigt är de flesta PIR produkter lika i tryckhållfasthet etc. Vi samarbetar inte med någon specifik PIR leverantör.
    3) Vi har på sistone utfört 2 st badhus i Stockholm, Ekerö och Bålsta samt är föreskrivna på ett till i Uppsala med vår lösning.
    Du får gärna kontakta mig direkt per mail eller telefon så jag får mer information kring projektet så ska vi ta fram en optimal lösning till er.

    Mvh / Sebastian
    sebastian.lejonmark@bmigroup.com
    Sebastian Teknisk chef