Avsluta en klients uppdrag

Hej,
finns det ngn möjlighet att avsluta flera uppdrag på en gång i byråstödet?
En klient ska byta byrå, så jag ska avsluta alla uppdrag på honom.
Måste man gå in på varje uppdrag separat och sätta avslutsdatum?
Annika

Kommentarer

  • Hejsan Annika!
    Det finns en liten genväg man kan använda. Det är att man går till klientlistan och klickar på papperskorgen på den klienten. eftersom du jobbat med tjänsterna så kommer det då upp en ruta som säger så här:

    Svara Ja här då kommer Byråstödet att sätta slutdatum på alla dina tjänster på den period som är den sista du jobbat med i byråstödet. Så har du klarmarkerat momsen för mars månad exempelvis så kommer slutdatumet bli 2024-03-31.
    Slutdatumen sätts då med automatik och går snabbt.
    Sedan kan du välja att Återaktivera klienten. Slutdatumen på alla tjänster ligger då kvar, men du kan spara kommentarer och annat på klienten. Den är inte längre arkiverad.

    Marie Support

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.