Axa Granola varför står smakerna på framsidan bara på Engelska?

Skulle köpa Axa Granola med barnen som fick välja varsin smak. De kan läsa men ännu inte lärt sig så mycket engelska. Varför står smakerna på framsidan bara på engelska? Båda språken borde vara med om man vill ha det på engelska också.
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Eva.

    Vi har valt att ha vissa delar av texten skriven på engelska på våra förpackningar för att produkten säljs i flera av våra nordiska länder. På så sätt behöver vi inte ange all text på alla de nordiska språken, vilket riskerar att ge ett rörigt intryck.

    Linda
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.