Trasig bilruta

Fredag den 20/10 kl 05,00 på morgonen åkta jag i ett uppgrävt hål på Östantorpsvägen (ska asfalteras, antar jag)
Det fanns inga markeringar uppsatta om att det var uppgrävt
Jag hade dagen innan fått ett stenskott som jag skulle åka ut till Nöjds och laga på fredag eftermiddagen
När jag åkte i det uppgrävda hålet så blev det istället en spricka så nu måste hela rutan bytas
Vad är det som gäller vid uppgrävningar av asfalt utan markeringar

MARIANNE FELDT

Kommentarer

  • Hej Marianne
    Frågan om vad som gäller med skyltning kan besvaras av kommunens trafikingenjör, gör du anspråk på ersättning för skadan så behövs en skriftlig begäran med en beskrivning av vad som hänt och vilken summa du anser ersättningen ska vara. Har du möjlighet att skicka e-post till kontakt@atvidaberg.se så får ditt ärende ett ärendenummer och vi kan återkoppla till dig.
    Jonna