Skolskjuts

Barnens far och jag har separerat, jag funderar på att flytta ut på landet men kan barnen då ha skolskjuts när de bor hos mig?
Gunilla

Kommentarer

  • Hej Gunilla
    Vid växelvis boende kan skolskjuts beviljas om båda adresserna ligger inom Åtvidabergs kommun och i övrigt uppfyller villkoren för skolskjuts. I annat fall har eleven endast rätt till skjuts från folkbokföringsadressen.
    Läs mer om skolskjuts på vår webbplats:
    Skolskjuts - Åtvidabergs kommun (atvidaberg.se)
    Jonna