Hjälp

Vem kan hjälpa mig i Åtvidaberg att köra skrot till sopptippen?Jag har en gammal tjock tv men har inte körkort och bil.
Enes

Kommentarer

  • Hej Enes!
    Detta kan erbjudas om du bor i villa eller parhus:
    Grovavfall från hushåll
    Med grovavfall menas sådant avfall som normalt uppkommer i ett hushåll men är tungt, stort eller i övrigt inte är lämpligt att samla in i soptunnan, till exempel möbler, cyklar, husgeråd med mera.
    För en- och tvåbostadshus för permanentboende ingår även hämtning av grovavfall vid fastigheten fyra tillfällen per år. Hämtning sker efter föranmälan till kundtjänst under nedanstående veckor.
    Grovavfall som ska hämtas ska buntas eller förpackas i lämpligt emballage. Märk avfallet så att det framgår att det är grovavfall som ska hämtas. Avfallet ska vara sorterat i brännbart och ej brännbart. Maximalt 3 kollin får lämnas, varje enhet får maximalt ha längden 1,2 meter och väga maximalt 15 kilogram om inte annat överenskommes.

    Grovsopor hämtas år 2023 vecka 12, 22, 34 och 44. Hämtning ska beställas via kundtjänst:
    Telefontid
    Måndag-fredag 09.00–11.30 och 13.00–14.00.
    va.renhallning@soderkoping.se

    Bor du i lägenhet, fråga din hyresvärd om det finns något grovsoprum som tillhör fastigheten.
    Annars behöver du anlita något företag som kan hjälpa dig att köra TV:n till Korshults Återvinning, alt om du har någon vän som kan hjälpa dig.

    Maria