Beställning av mat via hemtjänst

Vi har inte hemtjänst men beställer ibland varor on-line hos ICA i åtvidaberg.  För leverans och plockavgift betalar vi 99: kr. När vi jämför priset på en vara i butik och den vi betalar vid leverans, visar det sig att ett påslag gjorts. Något som inte redovisas på följesedeln. Jag har mejlat ICA i slutet av nov. Hur stor procent läggs på och varför. Inget svar har ännu kommit. Innebär detta att även Brukarna i Åtvidaberg kommer att få betala detta dolda påslag? Önskar svar innan nästa beställning i dec. Hälsning/ Ulla-Britt  Sundberg
Ulla-Britt Sundberg

Kommentarer

  • Hej Ulla-Britt! Vår konsumentvägledare tittar på detta ärende och ett svar kommer publiceras här.
    Maria
  • Hej Ulla-Britt! Det är upp till varje butik att bestämma vilket påslag dom vill göra, Ica i Åtvidaberg har 8 % i påslag för varje vara + avgiften för plock och leverans på 99 kr. Detta gällar alla kunder som väljer att/behöver använda sig av den servicen.
    Maria