Romtemperert smør - deigrulle

Jeg synes det er vanskelig å få romtemperert smør inn i deigen. Når jeg tilsetter smøret etter 10 minutter så blir smøret liggende utenpå deigen og blander seg ikke ordentlig inn i deigen. Har dere noen gode tips her? Ellers veldig fornøyd med Ankarsrum!
Bill Trønmo

Kommentarer

  • Det kan være er litt utfordring med romtemperert smør og deigrullen når man tilsetter smøret helt til slutt. Spesielt om deigen er litt for fast. Tips erå tilsette smøret litt tidligere, før deigen er eltet ferdig (da er deigen litt løsere), samt bruke litt mindre mel/mer vann (gir også litt løsere deig og ikke minst et luftigere og saftigere resultat. Kan også hjelpe at det romtempererte smør er fra et «varmt rom» 😊.