purepresse

Kan man bruke denne til å mose ut saften fra bringebær? Tenker å lage bringebærsaus til riskrem.

Om man bruker blenderen først med tinte bringebær, heller oppi sukkerlake og kjører blandingen sammen. Kan jeg deretter bruke purepressen til å sile ut alle frøene fra bringebærene? Jeg er klar over at jeg sikkert må stoppe og tømme ut frø under veis, men håper å kunne sile vekk frøene enkelt og effektivt uten å ødelegge noe.

Er det eventuelt en annen rask måte å sile ut frøene fra bringebærene?

Mathias

Kommentarer

  • Hei Mathias. Målt hullene i purépressen til ca. 1 mm i diameter, så hvor effektiv den er mot frø kommer an på størrelsen på frøene. Ser fra "google" at bringebærfrø er 2-3 mm så basert på den informasjonen vil purépressen kunne sile ut mye i alle fall. Tenker ellers at en finmasket sil eller et dørslag vil kunne gjøre silejobben minst like raskt og med mindre oppvask.