Pølserør - matekvern

Hei, jeg har akkurat overtatt en Elextrolux (= Ankarsrum) N 26 kjøkkenmaskin. Det fulgte med et pølserør, men IKKE en matekvern som jeg TROR skulle ha vært der. Jeg har forsøkt å få tak i noen brukt, men slissa som skal inn på drivtappen er for liten.

Men nå lurer jeg på om det egentlig er meningen at det skulle være med en slik matekvern til denne modellen i det hele tatt.

Kan noen av dere svare på dette?

Dette er en genial maskin, som ikke lett blir for gammel. Derfor er det synd om det skal være vanskelig å få tak i reservedeler.
Bjørn Olav Aspelund

Kommentarer

  • Hei! Litt usikker på hva du mener med "matekvern", hvis du tenker på det hvite plastbrettet så skal det ha fulgt med. Det finnes to forskjellige kjøttkvernmodeller, den gamle ble produsert frem til år 1978 og den nye etter 1978. Du må finne ut om du har gammel eller ny kjøttkvern, på gammel skal det stå "8" og på ny skal det stå "10", mest sannsynlig på selve kjøttkvernkniven. Reservedeler som selges i dag passer kun til modell 10. Du finner alt av tilbehør og reservedeler i nettbutikken på www.ankarsrum.no. Du kan lese mer om de forskjellige kjøttkvernmodellene i fotnote her: https://www.ankarsrum.com/no/kompatibilitet/