Olje under stålbolle og i pastamaskinen

Hei.
Da jeg pakket opp min nye ankarsrum med tilbehør oppdaget jeg en slags olje blant annet under stålbollen, på midten der bollen festes til maskinen, og på pastamaskinen. Er dette matolje el som er greit å få i seg?
Marianne Munthe-Kaas

Kommentarer

  • Oljen er matsikker og ikke farlig. Har maskinen blitt liggende på siden (f.eks. under transport eller på lager) så kan det renne ut litt overskuddsolje fra girkassen (der bollen monteres). Det er bare å tørke bort denne oljen, maskinen kan trygt benyttes. Det samme gjelder oljen på pastavalsen, dette er matolje. Det anbefales å smøre pastavalsen med matolje.