Når skal jeg bruke lav og høy fart på Ankarsrum-maskin min?

Hei. Jeg lurer på når jeg skal bruke lav og høy fart på maskinen min. Ser i oppskrifter at det ofte er lav til medium fart, men når skal jeg bruke høy?
Florence

Kommentarer

  • Det stemmer at du bare skal bruke lav til medium fart når du knar/elter brøddeig og lignende. Start på lav hastighet og øk til maksimalt medium hastighet (tilpasses deigen) når deigen har samlet seg og deigen skal knas/eltes over lengre tid (da kan du også bruker timeren).
    Høy hastighet brukes hovedsakelig når du skal vispe krem, lage marengs eller lignende med ballongvispene, eller ved bruk av Blenderen til Ankarsrum (tilbehør som kan kjøpes løst).