Mandelkværn.

Hvilket av deres produkter er beregnet til mandelkvern/ nøtter, fin malte ? Jeg har nå prøvd kjøttkvernen med det tilbehøret som skal brukes til å rive nøtter, men fettet blir slått ut av nøttene samt at det samlet seg en del rester på flere steder i kvernen.
Derfor ønsker jeg heller en ren mandelkvern,men er usikker på hva av deres tilbehør som brukes til dette.
Mvh Nina
Nina Johansen

Kommentarer

  • Hei Nina

    Rivjern med art. nr. 920900034 er anbefalt for å kverne mandler og nøtter generelt, mandler blir da så finmalt at de kan brukes i f.eks. kransekake.

    Er det denne du har brukt? Det blir alltids litt rester igjen i kvernen, men har ikke hørt om at "fettet blir slått ut av nøttene" før. Mandlene bør tørkes etter skolding og bruk lav hastighet.
    Ankarsrum Norway
  • Hei igjen.
    Det var denne jeg brukte i dag, jeg har nok brukt for høy hastighet da kan man slå ut fettet og da blir det mye som sitter igjen inne i kvernen.
    Hadde samme problem med min tidligere maskin Kenwood, da kjøpte jeg bare en ren mandelkvern.  Så jeg ønsker bare tips om hvilken av de andre kvernene dere har som feks er egnet til mandler til kransekake ?
    Nina Johansen
  • Hei igjen!

    Håper det blir bedre resultat neste gang! Det eneste andre alternativet er grønnsakskutter med ekstra fin rivtrommel (denne ekstra fine rivtrommelen følger ikke med grønnsakskutterpakken - selges separat), men det blir ikke like finmalt som kjøttkvern med rivjern. Blenderen vil ikke fungere.

    Det er Rivjernet til kjøttkvernen som anbefales for å male mandler.
    Ankarsrum Norway
  • Takk for svar, da vet jeg hva jeg kan kjøpe:). Men prøver en gang til, som sagt mulig jeg brukte for høy hastighet.  Ellers så gleder jeg meg til å ta i bruk maskinen til brød kaker etc, har hørt mye godt om denne maskinen 😀 .
    Mvh Nina
    Nina Johansen