Kjøttkvern sitter bom fast

Hei, jeg har brukt kjøttkvernen med rivetilbehør og nå får jeg ikke ringen løs. Altså ringen som fester riven til kjøttkvernen. Jeg har forsøkt med håndkraft og varmt vann, men den sitter bom fast. Har dere noen tips til hvordan jeg skal få den løs?
Signe

Kommentarer

  • Hei. Huff, kjedelig å høre. Vi har fått et par henvendelser om dette og det er dessverre kraft som må til. Det er heldigvis "tagger" på ringen, så det er full mulig å dunke på den med en hammer (helst gummi). Får du den ikke løs må du gå til www.ankarsrum.no og velge service oppe til høyre i menyen - der kan du registrere dette som reklamasjon.
    Ankarsrum Norway
  • Tusen takk for godt råd, å banke med gummihammer fungerte bra!
    Signe
  • Så fint at det løste seg:)