Kan jeg bruke rivjern til å male kaffe?

Hei, jeg har en kjøttkvern og lurer på om jeg kan kjøpe tilbehøret rivjern for å male kaffe? Fungerer det?
Christine

Kommentarer

  • Det anbefales ikke å bruke/kjøpe rivjern med den hensikt å male kaffe, resultatet vil bli for ujevnt og ikke fint nok.

    Ankarsrum har et separat tilbehør ("Mel- og kaffekvern") som anbefales for å male kaffe (og mel), med denne kan man stille inn kverningsgrad mellom 0,25-0,45 mm. Denne passer til alle modeller (N1-N30).