Gnister

Det kommer gnister/lys på maskinen min, ser det i "luftehullene" under maskinen på baksiden. Er dette farlig? Må maskinen repareres?
Martin

Kommentarer

  • Det er helt normalt å se litt gnister som du opplever og er ikke farlig. Dette kommer fra motoren, nærmere bestemt fra karbon/børstene og kommutatoren (strømvender). Det vil mest sannsynlig avta etter hvert som maskinen brukes.

    Eneste grunn til forsiktighet ved gnister er om det på noe vis har kommet væske inn i maskinen (glemt lokket på blenderen eller helt vann og bommet på bollen eller noe). Da tar du kontakt med service@brandhub.no (send e-post).