Gammelt tilbehør til ny maskin

Vi har en maskin fra ca 1980 som nå har takket for seg etter vel 40 års tjeneste. Vil tilbehøret til denne passe en ny maskin?
Nils Nilssen

Kommentarer

  • Veldig mye gammelt tilbehør passer til en ny Ankarsrum (modell N30). Hvilke kan du se i denne linken: https://www.ankarsrum.com/no/kompatibilitet/ (Om maskinen er fra ca. 1980 kan det være en modell N10.)

    Merk: Alle kjøttkverner til Electrolux/Ankarsrum Assistent (med roterende bolle), både nye og gamle, passer til alle Assistenter. Men nytt tilbehør til selve kjøttkvernen (hullskiver, kniv, rivjern osv.) passer ikke til eldre kjøttkverner produsert før 1978 (modell "8"). Nytt tilbehør til selve kjøttkvernen passer bare til kjøttkverner som er produsert etter 1978 (modell "10").