Festeskrue for bakearm skraper maskinen

Hei, jeg har kun brukt maskinen min to ganger og har vært kjempefornøyd, men i dag merket jeg at den store skruen jeg bruker til å låse bakearmen virker til å skrape mot resten av maskinen og danne merker i metallet (se bilde). Jeg har kun kjørt maskinen på hastighetsnivå 4 og har forsøkt å bruke den varsomt ettersom den er ny. Er det noe jeg gjør feil eller kan dette være en produksjonsfeil?

Anna

Kommentarer

  • Hei, gratulerer med ny kjøkkenmaskin! Merk at det ikke er meningen at bakearmen skal låses fullstendig, den skal fritt kunne gi etter inn mot midten ved belastning. Men, uansett vil det komme merker der festeskruen treffer maskinen. Dette har ingen praktisk betydning og festeskruen vil treffe samme sted hver gang så merkene vil kjapt "stabilisere" seg og ikke bli flere. Dette er ikke en brukerfeil eller produksjonsfeil. Maskinen er til for å kjøres hardt, ikke hver redd for å overbelaste den, den kan blande sement og trekke et fly (se youtube).
    Ankarsrum Norway
  • Tusen takk for kjapt svar! Så godt å høre! Da skal jeg kose meg med å bake mer framover:) Sparer nok flytrekkingen til senere, haha, men godt å se at det er et produkt som tåler mye!
    Anna