Bruke deler frå tidligere kjøkkenassistent

Hei. Eg har tilgang på kjøttkvern frå ei eldre maskin, den som tidligere blei kaldt kjøkkenassistenten. Det kan sjå ut som at den kan passe til den nye maskina. Og sjølv om den nye kverna nokk er bedre så lurer eg på om det går an å bruke dei Delene til den gamle kjøkkenassistenten på ankersrumen uten at det går utover garantien?

Kristine

Kommentarer

  • Hei Kristine.

    Veldig mange deler passer overens mellom nye Ankarsrum Assistenter og eldre Electrolux Assistenter, også kjøttkvern. Se her for oversikt.

    MERK: om kjøttkvernen din er en eldre modell "8" (fra før 1978) så vil ikke NYE deler til selve kjøttkvernen passe pga. endret diameter, selv om kjøttkvernen i seg selv passer på ny maskin.

    Modellnummeret står gjerne på selve kjøttkvernen eller på kjøttkvernkniven.